Vill du bli en del av ett företag där man sätter Dig som person i fokus. Ett företag där man värdesätter ditt driv, engagemang och viljan att utvecklas? Då är Saldab arbetsplatsen för dig! Saldab är på stark frammarsch och söker nu fler servicedeskmedarbetare till sin 2:nd line support. Saldab har mer än 20 års erfarenhet av att leverera IT-tjänster och systemdrift. Med deras motto: We make IT easy arbetar Saldab för att göra det enkelt för sina kunder! På Saldab älskar man att jobba med IT och teknik och att med servicekänsla ut i fingerspetsarna hjälpa kunderna utveckla sina verksamheter.


Denna rekrytering är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringen hanteras av Palm & Partners och anställning blir sedan direkt hos Saldab. All kontakt under rekryteringsprocessen sker via Palm & Partners. Palm & Partners är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är engagerade i varje enskild kandidat och att få hjälpa denna till nästa steg i karriären.

Arbetsbeskrivning
Som servicedesktekniker på nivå 2 är din primära uppgift att ge utomordentlig service till Saldabs kunder och kontaktytor. Du kommer bland annat arbeta med att: - Bevaka, utföra och följa upp de uppdrag/ärende som kommer in till servicedesken. - Ärendehantering och åtgärder enligt ITIL - Kvalitetssäkra, dokumentera och hålla befintlig dokumentation uppdaterad - Backuphantering - Utförande av kundbeställningar (installationer m.m.) Telefon och mail blir viktiga verktyg i ditt arbete, men även besök ute hos kund kan förekomma. Till din hjälp har du tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas, och olika fjärrstyrningsprogram. Din anställning kommer inledas med en gedigen introduktion där du även tilldelas en mentor/fadder som du kommer ha som stöd under din första tid. Du ingår i ett sammansvetsat team av servicedeskmedarbetare på Level 1 och 2.

Utbildning
Utbildning är inte det viktigaste, vi tittar mer på din personlighet, intresse och tidigare erfarenhet. Har du dock utbildning som t.ex. systemvetare, nätverkstekniker, servicedesktekniker, eller IT-inriktning från gymnasiet är det så klart meritarende.

Erfarenhet
Vi ser gärna att du som söker har något års erfarenhet från servicedesk/support antingen från 1st line eller 2:nd line men är redo att ta ett kliv vidare i karriären. Du har stort tekniskt intresse och har genuint bra förståelse för IT. Vi ser gärna att du har bra koll på windowsplattformen, Office365 och Active Directory. Har du erfarenhet av nedanstående är det meriterande, framhäv gärna i din ansökan hur din erfarenhet och kompetens ser ut av följande: Windows server Citrix Microsoft Officepaketet Exchange Ärendehanteringssystem Remote telefonsupport

Personliga kvalifikationer
Som person är du proffessionell i ditt sätt att agera och du är duktig på att ta egna initiativ. Du håller god struktur i ditt arbete och är noggran i det du gör. Du uttrycker dig med lätthet i tal och skrift, både på svenska och engelska. Kvalitet är viktigt för dig och framför allt vet du vad riktigt bra service innebär. Du vet hur du ska bemöta kunden oavsett vadd problemet är och du hanterar problemlösning på ett mycket serviceminded sätt.

Lön och anställningsvillkor
Lön enligt överenskommelse. 6 månaders provanställning. Efter 6 månader övergår anställningen till en tillsvidareanställning om alla parter är överens om det. Tjänstgöringsort: Malmö

Ansökan
Ansökan skickas via Palm & Partners hemsida: www.palmpartners.se Alternativt direkt till ansvarig rekryterare Kerstin Åkesson, på kerstin.akesson@palmpartners.se

Startdatum
Enligt överenskommelse.

Uppdragslängd
Tillsvidare

Kontakt
Kerstin Åkesson 0704542867

Vår historia

Sedan starten 2007 har vi hjälpt våra kunder att växa och genererat trygga anställningar för vår personal.

Läs mer

För konsulter

certifikat auktoriserat bemanningsföretag

iso certifikat logga